Monday 26 September 2011

Kepuasan

Dalam alam semesta ini, semua manusia mengalami dan menghadapi masalah masing2. Tapi jangan libatkan masalah kita itu dengan masalah orang lain supaya orang lain tak membenci dengan keadaan dan perangai kita yang terbawa2 disebabkan kita ada masalah lain. 

Dunia ini punyai kitaran hidup yang berulang2, itupun kalau kita perasan. Dari kita kecik smp la kita nk meningkat dewasa dan menuju hari tua. Masa menjelang tua tu la kita perasan putaran hidup kita akan dh start macam budak2 kecik. Tapi apa yang pasti dan yakin kita tak dapat puaskan hati semua orang. Macam aku gak ada kekurangan tapi aku masih ingin betulkan kekurangan aku dengan menerima teguran dari orang lain dengan hati terbuka dan buka menunding jari ke atas orang lain. Aku cuba untuk perbaiki diri sendiri. Insya Allah.

Tapi mengapa orang lain tak boleh nak terima kesalahan diri sendiri. Mungkinkah ia bole dikategorikan sebagai sombong? Emmmm aku tak pasti!!! Apa2 pun aku ada masalah aku sendiri dan Insya Allah aku cuba tak nak libatkan orang lain dalam masalah aku. Selagi aku boleh simpan, aku cuba. Ya Allah pimpin lah aku, aku lemah tanpaMu Ya Allah. Seandainya Engkau ingin menguji aku dengan sebegitu, aku terima dengan redha. Aminnn!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...